تبلیغات

تعبیر کامل خواب دیدن کفش از منابع مختلف

خواب دیدن و تعبیر خواب کردن یکی از کارهای است که معمولا برای هر کسی پیش می آید و فرد بنا به این که چه چیزی در خواب دیده و مضمون خوابش چه بوده باید به دنبال تعبیر خواب خود باشد.

مثلا دیدن کفش در خواب یکی مواردی است که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد.

تعبیر خواب کفش هم یکسان نیست و یک معنی ندارد مثلا تعبیر خواب دنبال کفش گشتن با تعبیر خواب کفش بزرگتر از پا متفاوت است و همینطور تعبیر کفش در خواب زن متفات است از تعبیر کفش در خواب مرد است.

ما در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد تعابیر مختلف کفش در خواب مطالبی را از معبران مختلف گردآوری و منتشر کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرد.

تعبیر دیدن کفش در خواب چیست؟

کفش در خواب برای مردها ، زن است و همسر. برای زنان دیدن کفش در خواب زندگی زناشوئی است که شوهر اصل کلی آن است. اگر زن دارید و در خواب کفش ببینید خواب شما به همسرتان بر می گردد و نوئی و کهنگی و رنج و راحت آن اشاره ای است به روابط بیننده خواب و همسرش.

ولی اگر بیننده خواب ازدواج نکرده باشد و در خواب ببیند کفشی جدید و نو پوشیده ازدواج می کند. اگر مردی در خواب ببیند کفش هایش لنگه به لنگه پوشیده از همسرش جدا می شود و چنانچه مرد مجردی این خواب را ببیند زنی کج خو و بد خلق نصیب او می شود.

اگر مردی در خواب ببیند کفش پایش را می زند با همسرش اختلاف پیدا مي کند. اگر ببیند کفش برای پایش کوچک شده همسرش از او تقاضائی می کند که قادر به بر آوردن آن نیست. اگر مردی در خواب ببیند کفشش سوراخ شده زنش به او خیانت می کند و اگر ببیند کفشش آن قدر فرسوده است که نمی تواند بپوشد همسرش بیمار می شود.
این تعابیر برای  زنان نيز هست با این تفاوت که کفش زن به زندگی خانوادگی او نیز اشاره می کند و تنها شوهرش مطرح نیست. خانم آیتانوس می گفت: – جعبه کفش در خواب مادر زن است به همین علت مردان غربی کفش خود را بدون جعبه می خرند و به خانه می برند و شرقی ها علاقه دارند که حتما کفششان جعبه داشته باشد.

آن اشاره ای طنز آمیز به این نکته است که مردان غربی با مادر زن خویش رابطه صمیمانه و خوبی ندارند و در مغرب زمین بسیاری از جدایی ها به علت وجود مادر زن اتفاق می افتد اما زنان آسیایی داماد خویش را مانند پسر خود دوست دارند و به او محبت می کنند. باز هم خانم اتیانوس می  گفت: – اگر خانمی در خواب ببيند پاشنه کفشش کنده شده شوهرش بیکار می شود و اگر زنی ببیند که کفش مردانه پوشیده صاحب پسر می شود.

تعبیر خواب کفش رنگی

محمد بن سیرین :
اگر درخواب کفش خود را سیاه بیند، دلیل که آن زن توانگر بُود.
اگر کفش را سبز بیند، دلیل که آن زن مستوره بُود.
اگر کفش را سرخ بیند، دلیل که آن زن معاشر بُود.
اگر زرد بیند، دلیل که آن زن بیمارگونه بُود.

در کتاب تفسیر فرهنگ رویا درباره کفش آمده است که :

کفش: جایگاه فرد در زندگی، موقعیت فرد در زندگی، شخصیت فرد یا راهی که در زندگی برگزیده، شخصیت فرد که با رویارویی و گذشتن از موانع سخت رشد می‌کند، وضعیت فرد در راهی که در زندگی برگزیده، شیوه‌ای از زندگی. برخی از کفش‌ها را تنها افراد خاصی از جامعه به پا می‌کنند.

کفش‌ هایی از شغل‌ های دیگر مثلا کفش پرستاری : به نیاز ما برای ویژگی‌های آن شغل تاکید دارد.

درآوردن کفش: پشت سر گذاشتن گذشته، ترک کردن شغلی که مدت‌ها در آن مشغول به کار بوده‌اید.

پا برهنه راه رفتن: اگر راه رفتن دشوار بود در مسیر سختی در زندگی گام بر می‌دارید، رها کردن مسئولیت‌ها و وظایف روزمره، تماس با طبیعت

تعبیر خواب کفش و پوتین

پوتين پاي افزاري است مستحکم که در راه پيمائي هاي سخت و طولاني به پا مي کنيم. معبران کهن در مورد انواع پاي افزارها مثل کفش، پوتين، چکمه، گيوه، و چيزهاي ديگر مطالبي نوشته اند که …

با زندگي ماشيني امروز که بسياري از مسائل تغيير جا يا تغيير شکل داده اند تطبيق نمي کند و درست به نظر نمي رسد. مثلا نوشته اند اگر کسي ببيند که پوتين يا کفش نو به پا دارد کنيزک تازه اي از بازار مي خرد که امروز نه کنيزک هست و نه بازار برده فروشان. با توجه به تعريف هائي که از خواب داريم که بيشتر يا همه آن ها از نظر علمي ثابت شده پوتين قدرت و توان جسمي و روحي مرد است که با آن مي تواند به جنگ مشکلات زندگي برود و راه هاي دشوار را در نوردد.

اگر در خواب ديديد که پوتين مي پوشيد و بند هاي آن را گره مي زنيد و محکم مي کنيد به سفري پر تلاش و تقلا مي رويد يا تحولي در زندگي عادي شما پيدا مي شود که باز مستلزم فعاليت و پيگيري است و شما را به کاري بيشتر از گذشته وا مي دارد.

اگر پوتين کهنه به پا داشتيد خواب شما مي گويد در انجام کاري که مي کنيد موفق نخواهيد بود يا اندوه و ملالي پيش مي آيد. همين حالت شديد تر است وقتي در خواب ببينيد که لباس نو و تميز پوشيده ايد اما پوتين يا کفش کهنه و مندرس به پا داريد. پوتين لنگه به لنگه و نا همرنگ اشتباه در انتخاب راه است(نه هدف) و يا اين است که کسي به شما خيانت ميکند که باز هم نتيجه هر دو نا بساماني است و خواب شما مي گويد فعلا از راهي که در پيش داريد باز گرديد و فکر کنيد و مدتي منتظر بمانيد تا راه بهتري بيابد. هدف خوب است راه مناسب نيست.

پوتين از کسي گرفتن قبول تقويت و حمايت از جانب ديگران است و پوتين به کسي دادن کمک و ياري به ديگران است. پوتين خريدن نيازي را خبر ميدهد که به تقويت و حمايت و کمک ديگران داريد. اگر در خواب ببينيد که پوتين شما به پاي ديگران است فريب مي خوريدو محصولي را از دست مي دهيد. مالي که حاصل تلاش و کار شما بود. چنانچه خود شما پوتين متعلق به ديگري را پوشيده باشيد تعبير عکس اين است.

محمدبن سیرین گوید: دیدن کفش درخواب، دلیل زن بود.

حضرت امام جعفر صادق می فرماید :
دیدن کفش درخواب بر هفت وجه بود.
زن.
خادم.
کنیزک.
قوت و نیرومندی.
معیشت.
مال.
سفر (مسافرت).
دیدن کفش درخواب، دلیل بر مردی بود که میراث قسمت کند.
معبرین قدیمی به طور متفق القول دیدن کفش در خواب را مربوط به همسر و خانواده می‌دانند. هرگونه تغییر در حالت کفش در خواب را این معبرین معادل تغییری در زندگی زناشویی فرد بیننده خواب عنوان کرده‌اند.

به طور مثال اگر در خواب، کفش برای بیننده خواب کوچک بود این رویا را مربوط به تقاضایی از طرف همسر بیان کرده‌اند که قادر به انجام آن نیست. آیا گم شدن کفش را نیز بایستی به از دست دادن همسر تعبیر کرد؟

در کتاب فرهنگ تفسیر رویا آورده شده است که گم کردن وسایل شخصی بیشتر نشان دهنده احساس عدم اطمینان عمیق نسبت به خود است. برای دانستن مفهومی از گم کردن اشیا یا وسایل در خواب بایستی با فضای کلی این رویا آشنا شد.

تعبیر خواب گم شدن کفش

در علم تعبیر خواب همواره تعابیر بر اساس زندگی شخصی بیننده خواب بیان می‌گردند و این گونه نیست که تفسیری دقیقاً برای همه یکسان باشد. معبرین جدید امروزه با استفاده از نمادها و جزییاتی که در خواب دیده می‌شوند تفاسیری را عنوان می‌کنند که بایستی با دقت بسیار زیادی این کار انجام گیرد.

کفش پاشنه بلند در خواب , کفش رنگی در خواب

کفش پوشاکی است که به پا کرده و با آن می‌توان راحت تر مسیرهای پیش رو را طی کرد. معبرین غربی کفش را نمادی از حرکت روبه جلو، مسیرهای شغلی ومعنوی ذکر کرده‌اند. شما روی کفش ایستاده و با آن قدم برمی‌دارید این نشان از آگاهی و تسلط بر هدف‌های پیش روی شما دارد.

گم شدن کفش در خواب نشانه سردرگمی و ندانستن مسیر پیش روست. عدم آگاهی از مسیر بعدی زندگی خود را به صورت گم شدن کفش در خواب نمایش می‌دهد. بایستی دقت بیشتری در انتخاب موضوعات پیش روی خود انجام دهید. شاید این هشداری برای شما در مسیری که قدم برداشته‌اید باشد.

دیدن خواب‌های متوالی از گم شدن کفش سردرگمی و عدم توانایی در تصمیم گیری بیننده خواب را نشان می‌دهد. این سرگردانی می‌تواند ناشی از اضطراب و استرس شدید باشد. نگرانی‌ها و اضطراب‌های خود را کنار و بر خداوند متعال توکل کنید اوست که بر همه چیز دانا و تواناست.

دیگر تعابیر کفش در خواب

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
اگر زن دارید و در خواب کفش ببینید خواب شما به همسرتان بر می‌گردد و نویی و کهنگی و رنج و راحت آن اشاره ای است به روابط بیننده خواب و همسرش.
اگر مردی در خواب ببیند کفش‌هایش لنگه به لنگه پوشیده از همسرش جدا می‌شود و چنانچه مرد مجردی این خواب را ببیند زنی کج خو و بد خلق نصیب او می‌شود.
اگر مردی در خواب ببیند کفش پایش را می زند با همسرش اختلاف پیدا می‌کند.
اگر ببیند کفش برای پایش کوچک شده همسرش از او تقاضائی می‌کند که قادر به بر آوردن آن نیست. اگر مردی در خواب ببیند کفشش سوراخ شده زنش به او خیانت می‌کند
اگر ببیند کفشش آن قدر فرسوده است که نمی‌تواند بپوشد همسرش بیمار می‌شود. این تعابیر برای زنان نیز هست با این تفاوت که کفش زن به زندگی خانوادگی او نیز اشاره می‌کند و تنها شوهرش مطرح نیست.
یوسف نبی علیه السلام گوید: دیدن کفش در پا کردن نشانه زن گرفتن باشد و اگر در آورد زن طلاق دهد.

تعبیر خواب کفش نو

ابن سیرین می گوید : اگر بیند کفش نو در پای کرد، دلیل که زنی بخواهد یا کنیزکی بخرد.

منوچهر مطیعی تهرانی می گوید : اگر بیننده خواب ازدواج نکرده باشد و در خواب ببینید کفشی جدید و نو پوشیده ازدواج می‌کند.

معبرین غربی در مورد دیدن کفش در خواب چه می‌گویند؟

خانم اتیانوس : اگر زنی ببیند که کفش مردانه پوشیده صاحب پسر می‌شود.

آنلی بیتون می‌ گوید : اگر خواب ببینید کفشی کثیف و پاره دارید، نشانه آن است که با رفتار ناآگاهانه و انتقادات نادرست خود از دیگران، دشمنانی برای خود خواهید ساخت.
اگر خواب ببینید به کفش‌هایتان واکس سیاه زده‌اید، علامت آن است که امور زندگی به خوبی پیش خواهد رفت و واقعه مهمی باعث رضایت خاطر شما خواهد شد.
خریدن کفش‌های نو در خواب، نشانه آن است که تغییراتی سودمند در زندگی شما رخ خواهد داد. اگر خواب ببینید کفش‌ های نو، پای شما را می‌زنند، نشانه آن است که دوستان هم کار و خوشگذران، شما را مورد ریشخند قرار خواهند داد.
اگر در خواب متوجه شوید بند کفش‌های خود را نبسته‌اید، نشانه آن است که با دیگران به مشاجره و دعوا خواهید پرداخت.
گم کردن کفش در خواب، نشانه طلاق و جدایی از همسر است.
اگر خواب ببینید شب هنگام کسی کفش‌های شما را ربوده است، نشانه آن است که در کاری ضرر خواهید کرد، ولی در کار دیگر منفعت خواهید برد.
اگر دختری خواب ببیند کسی از کفش‌های او تعریف می‌کند، نشانه آن است که باید بیشتر مراقب افرادی باشد که تازه با آن‌ها آشنا شده است.

تعبیر خواب دنبال کفش گشتن , تعبیر خواب پیدا شدن کفش

تعبیر خواب کفش پاشنه بلند

کارل گوستاو یونگ : خواب دیدن اینکه شما پاشنه بلند می پوشید بیانگر زنانگی و دلبری است. شما حس اعتماد به نفس می کنید و به خودتان مطمئنید. تعبیر دیگر این است که پاشنه بلند بیانگر این است که حس می کنید در نقش خود به عنوان یک زن، محدود هستید. شما فکر می کنید که نمی توانید به طور آزادانه و کامل خود را ابراز کنید.

معبرین غربی گویند : اگر در خواب مشاهده کردید که کفش پاشنه بلند زیبا به پا کردید بایستی خود را برای اجرای برنامه‌ها و اهدافتان آماده کنید.

فروید در مورد دیدن کفش پاشنه بلند در خواب می‌گوید اگر مردی در خواب ببیند که زنی کفش‌های پاشنه بلند به پا کرده است نشان دهنده تخیلات و توهماتی است که مربوط به هوای نفس است و در واقعیت رخ نخواهد داد.

تعبیر خواب خریدن کفش پاشنه بلند

معبرین غربی گویند: خریدن کفشی با پاشنه‌های بلند بیانگر این است که شما آماده برخورد با هر گونه تغییر در زندگی خود هستید به طور ناخود آگاه شما خواهان شروع کار و فعالیت شغلی جدید هستید.

تعبیر خواب کفش با پاشنه پهن و بزرگ

معبرین غربی گویند:
اگر در خواب ببینید که کفش پاشنه بلندی با عرض زیاد پوشیده‌اید نشانه ای از تحمل بلاتکلیفی و ابهام در وضعیت زندگی است که شما سعی در رهایی یافتن از این وضعیت نا امید کننده دارید.
اگر در خواب پاشنه‌های بزرگ در کفش خود دیدید ارتباط قوی و محکمی با اعضای خانواده خود خواهید داشت. حضور دوستان وفادار و پایداری در کار از دیگر نشانه‌های رویای کفش پاشنه بلند بزرگ است.

تعبیر خواب کفش با پاشنه نازک

معبرین غربی گویند: دیدن کفش با پاشنه نازک به شما این هشدار را می‌دهد که در مورد موقعیت‌های پیش روی خود مجدداً تفکر کنید.

تعبیر خواب شکستن پاشنه کفش

در کتاب تعبیر خواب میلر آورده شده است که شکستن پاشنه کفش برای دختر جوان هشداری در مورد رخ دادن اتفاقی ناگوار است که باعث صدمه دیدن شهرت و آبروی او می‌گردد.

خانم اتیانوس می‌گوید: اگر خانمی در خواب ببیند پاشنه کفشش کند شده شوهرش بیکار می‌شود.

مطالب مشابه : تعبیر خواب زایمان کردن و تعبیر دیدن خواب رنگ کردن موی سر

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

  • تعبیر خواب هدیه گرفتن انگشتر

    تعبیر خواب هدیه گرفتن انگشتر ، از مرده و مرد غریبه در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه...

  • تعبیر خواب خرمالو برای زن حامله

    تعبیر خواب خرمالو برای زن حامله ، معنی دیدن خرمالو برای زن باردار چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب گاو سیاه و سفید

    تعبیر خواب گاو سیاه و سفید ، معنی دیدن گاو سیاه و سفید در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب قبر بزرگان

    تعبیر خواب قبر بزرگان ، و دیدن اسم خود روی سنگ قبر و خراب شدن قبر مرده همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب پسته تازه با پوست

    تعبیر خواب پسته تازه با پوست ، معنی دیدن فندق و پسته در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب عسل و کندو

    تعبیر خواب عسل و کندو ، معنی دیدن عسل و کندو و موم در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب ادرار خونی

    تعبیر خواب ادرار خونی ، دیدن ادرار خونی در خواب چه معنایی دارد همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب دیدن بره سفید

    تعبیر خواب دیدن بره سفید ، دیدن و داشتن بره سفید در خواب چه معنایی دارد همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب کوتاه کردن موی ابرو

    تعبیر خواب کوتاه کردن موی ابرو ، برداشتن دیگران و مداد کشیدن و تاتو ابرو همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت...

  • تعبیر خواب پرتقال دادن به مرده

    تعبیر خواب پرتقال دادن به مرده ، و درخت پرتقال حضرت یوسف برای زن باردار همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب عسل و کندوی عسل

    تعبیر خواب عسل و کندوی عسل ، بزرگ و با موم در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب گیلاس خریدن

    تعبیر خواب گیلاس خریدن ، معنی خرید و فروش گیلاس در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب درخت کاج

    تعبیر خواب درخت کاج ، ابن سیرین و امام صادق قطع شده و دیدن میوه ی کاج همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب سنگ قبر خودم

    تعبیر خواب سنگ قبر خودم ، دیدن اسم خود روی سنگ قبر و سنگ قبر آدم زنده همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب ادرار از نظر امام صادق

    تعبیر خواب ادرار از نظر امام صادق ، ادرار کردن مرده و بچه وی آدم و خون جای ادرار همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب...

  • تعبیر خواب کشتن گاو

    تعبیر خواب کشتن گاو ، و سر بریدن گاو در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه شما سروران...

  • تعبیر خواب پرتقال دادن به دیگران

    تعبیر خواب پرتقال دادن به دیگران ، و گرفتن از مرده در خواب چه معنایی دارد همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت...

  • تعبیر خواب خوردن میوه خرمالو

    تعبیر خواب خوردن میوه خرمالو ، معنی خوردن خرمالو در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه...

  • تعبیر خواب موز و سیب

    تعبیر خواب موز و سیب ، دیدن سبد پر از سیب و موز در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه شما...

  • تعبیر خواب بره سیاه کوچک

    تعبیر خواب بره سیاه کوچک ، معنی دیدن کهره کوچک در خواب ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب دالان

    تعبیر خواب دالان ، معنی دیدن دالان در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه شما...

  • تعبیر خواب هدیه گرفتن قاب عکس

    تعبیر خواب هدیه گرفتن قاب عکس ، معنی دیدن هدیه گرفتن قاب عکس در خواب همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت...

  • تعبیر خواب نامه دادگاه

    تعبیر خواب نامه دادگاه ، معنی دیدن نامه دادگاه در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...