تبلیغات

تعبیر کامل خواب دیدن جن از منابع مختلف

گاهی برای برخی از ما پیش می آید که خواب های ترسناک ببینیم. مثلا کسی در تعقیب ماست، در حال فرار کردن هستیم، از بلندی و ارتفاع می افتیم و… یکی از این خواب های ترسناک، خواب جن است و تعبیر جن در خواب در حالت کلی به دشمن و فتنه اشاره دارد.

اما تعبیر خواب جن و بسم الله گفتن یکی از مهمترین تعابیری است که مطابق فرهنگ اسلامی بسیار مورد سرچ کاربران قرار می گیرد. برخی هم به دنبال تعبیر خواب جن زدگی هستند و برخی هم تعبیر خواب بچه جن را جستجو می کنند.

از آنجایی که برخی اوقات تعبیر خواب جن و شیطان هر دو برای فردی ممکن است پیش بیاید، ما در این مقاله از پارسی نو برای شما به طور کامل تعبیر هر دو به صورت جداگانه آورده ایم.

تعبیر خواب جن به صورت کلی چیست؟ جن در خواب

دیدن جن در خواب روبه روئی با فتنه و دشمنی است و چنانچه در خواب جن ببینید با دشمنی دست و پنجه نرم می کنید و علیه شما آتش فتنه ای بر افروخته می شود…

اگر در خواب از جنی بترسید و فرار کنید امنیت می یابید و سود می برید.

اگر جنی در خانه خودتان دیدید او یک دشمن خانگی است و خواب شما می گوید که مراقب یکی از نزدیکان خویش باشید. چنانچه در خانه خود تعدادی جن دیدید نشان آن است که اهالی خانه علیه شما جبهه گرفته اند و مخالف هستند.

اگر جن را در جائی ناآشنا دیدید دشمنی بیگانه است که با او روبه رو می شوید.

اگر جن در خواب دیدید و آن جن خوشحال بود شما غمگین می شوید و اگر اندوهگین بود شما شادی و سرور می یابید.

مشاهده شادی اجنه و جشن و سرور آن ها شادی دشمنان تلقی می گردد که مطلوب نیست چون شادی دشمن با غم و اندوه ما مرادف است.

اگر در خواب قیافه آشنائی را دیدید و احساس کردید که او جن است تعبیر همان است که نوشته شدو اگر جن آشنا بود و چیزی به شما داد پولی عایدتان می شود و اگر چیزی از شما خواست یا گرفت مالی را از دست می دهید دوستی با جن در خواب مجاورت با دشمن و قبول فتنه بدون مبارزه است و اگر در خواب با جن دعوا کردید صلح و سلامت می یابید.

تعبیر خواب جن , دیدن جن در خواب

تعبیر دیدن جن و شیطان در خواب

ابن سیرین می‌ گوید : تعبیر شیطان، دشمن حیله‌گر و فریفته می‌باشد.

تعبیر دوستی و صحبت و… با شیطان در خواب

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی با شیطان ارتباط و مصاحبت برقرار کردی، یـعـنـی گناه بزرگی انجام می‌دهی .
اگر ببینی با شیاطین صحبت می‌کنی، یـعـنـی با دشمنان افراد درستکار متحد خواهی بود و خداوند شما را به خواسته‌هایتان نمی‌رساند، همانطور که در قرآن کریم آمده: اِنَّمَا النَّجْوَى مِنَ الشَّیْطَانِ لِیَحْزُنَ الَّذِینَ آمَنُوا وَلَیْسَ بِضَارِّهِمْ شَیْئًا اِلَّا بِاِذْنِ اللَّهِ… _ نجوی تنها و تنها از ناحیه شیطان است تا کسانی که ایمان آورده‌اند اندوهگین شوند ولی هیچ ضرری به ایشان نمی‌زند مگر به اذن خدا… (مجادله-۱۰).

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی شیطان به تو متصل شده و تماس گرفته است، یـعـنـی باید از گناه توبه کنی تا دشمنانت تو را شکست ندهند، همانطور که در قرآن کریم آمده: اِنَّ الَّذِینَ اتَّقَواْ اِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِّنَ الشَّیْطَانِ تَذَكَّرُواْ فَاِذَا هُم مُّبْصِرُونَ _ کسانی که پرهیزکاری پیشه کردند چون با پندار شیطانی برخورد کنند [شیاطین با آنها تماس بگیرند] (خدا را) یاد کنند و در دم به بصیرت آیند (اعراف-۲۰۱).

اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی همراه با شیطان غذا و نوشیدنی می‌خوری، یـعـنـی به گناه گرایش پیدا می‌کنی و از شیطان اطاعت خواهی کرد، ولی اگر بر خلاف این ببینی یـعـنـی به راه راست گرایش پیدا می‌کنی و از دستورات دینی پیروی خواهی کرد.

سایر موارد تعبیر شیطان و جن در خواب

ابن سیرین می‌ گوید : اگر ببینی با شیطان جنگ کرده‌ای و او را شکست داده‌ای، یـعـنـی در دینداری محکم و پایدار هستی.

ابراهیم کرمانی می‌ گوید : اگر ببینی شیاطین تو را به اسیری می‌برند، یـعـنـی به رسوائی مشهور می‌شوی.
اگر ببینی شیطان لباس تو را درآورد، یـعـنـی اگر مقام و مسئول کاری باشی از کار بر کنار می‌شوی، یا اگر زمیندار و صاحب و ملک و املاک باشی دچار محنت و بلا می‌شوی، همانطور که در قرآن کریم آمده: …لاَ یَفْتِنَنَّكُمُ الشَّیْطَانُ كَمَا اَخْرَجَ اَبَوَیْكُم… _ …[مراقب باشید] شیطان شما را نفریبد چنانکه پدر و مادر شما را (از بهشت بیرون کرد)… (اعراف-۲۷).

اسماعیل بن اشعث می‌ گوید : اگر ببینی شیطان را گرفته‌ای یا شیطان وارد شکم تو شده است، یـعـنـی به انجام گناه و فساد مشغول می‌شوی.
ابراهیم کرمانی می‌ گوید : اگر ببینی شیطان شاد و بانشاط می‌باشد، یـعـنـی به فساد و شهوت و هوی و هوس مشغول می‌شوی، ولی اگر او را غمگین ببینی، یـعـنـی به درستکاری و عبادت مشغول می‌شوی.

امام صادق (ع) می‌ فرمایند : تعبیرهای شیطان عبارتند از: ۱- دیدار دشمن ۲- فساد و تباهی در دین ۳- شهوت و هوی و هوس نفسانی ۴- دوری از طاعت و بندگی خداوند ۵- از انسان‌های درستکار دوری کردن ۶- مصرف چیزی حرام (تعبیرهای مختلف).

تفاوت بین جن و پری چیست؟

«پرى» به معناى «جن مؤنث» است. اجنه داراى دو جنس مذکر و مونث و توالد و تناسل‏اند و پرى به جنس مؤنث آن گفته مى‏شود. در وجود جن از دیدگاه اسلام تردیدى وجود ندارد. اصل امکان و وجود رابطه بین برخى از انسان‏ها و اجنه نیز قابل انکار نیست.

تعبیر خواب جن و پری

ابوهریره گوید : از رسول خدا صلی الله علیه و آله مروی است که دیدار پری در خواب، دولت و بزرگی است و دست در دست او نهادن و با او سخن گفتن، دلیل خرمی است.

ابراهیم کرمانی گوید : بعضی از پری‌ها مسلمان هستند و تعبیر دیدار آن‌ها، دیدار دوست و یا اقبال و مال و نعمت می‌باشد، ولی تعبیر دیدار پری‌های کافر، دیدار دشمن و بدبختی و غم و اندوه است.

تعبیر خواب جن و پری , تعبیر خواب ارواح

حضرت دانیال گوید : اگر به خواب دید که در میان اجنه است، دلیل که به سفر شود و آن سفر او را مبارک بود. اگر پری را درجامه نیکو بیند، حالش نیکو شود. اگر پری را در خانه بد بیند، حالش بد شود. اگر بیند پری او را چیزی داد. از زر و سیم و آن چه بدین ماند، دلیل که دولت و اقبالش زیادت شود.

جابر مغربی گوید : اگر بیند در خانه اجنه شد و ایشان را می‌شناخت، دلیل که به غربت افتد و شهرها بیند.

حضرت امام جعفر صادق فرماید :
دیدن جن در خواب بر پنج وجه است.
دوستی عزیز.
بخت و دولت.
کاری که دارد از او کامرانی یابد.
بزرگی و حشمت.
خبر دروغ و کارهای باطل است.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: دیدن جن در خواب روبه رویی با فتنه و دشمنی است و چنانچه در خواب جن ببینید با دشمنی دست و پنجه نرم می‌کنید و علیه شما آتش فتنه ای بر افروخته می‌شود.
اگر جنی در خانه خودتان دیدید او یک دشمن خانگی است و خواب شما می‌گوید که مراقب یکی از نزدیکان خویش باشید.
چنانچه در خانه خود تعدادی جن دیدید نشان آن است که اهالی خانه علیه شما جبهه گرفته‌اند و مخالف هستند.

اگر جن را در جائی ناآشنا دیدید دشمنی بیگانه است که با او روبه رو می‌شوید. اگر در خواب قیافه آشنائی را دیدید و احساس کردید که او جن است تعبیر همان است که نوشته شد و اگر جن آشنا بود و چیزی به شما داد پولی عایدتان می‌شود و اگر چیزی از شما خواست یا گرفت مالی را از دست می‌دهید و اگر در خواب با جن دعوا کردید صلح و سلامت می‌یابید.

تعبیر خواب همراهی با جن

دانیال نبی : اگر بیند جن او را بغل می‌کرد و می‌رفت، دلیل بر عز و جاه و بزرگی بود. اگر بیند پریان با او به لطف سخن می‌گفتند، دلیل که کارش نیکو شود.

جابر مغربی : اگر بیند جن او را همی برد، دلیل که حاجت او روا شود، از جایی که امید ندارد.

مطیعی تهرانی : دوستی با جن در خواب مجاورت با دشمن و قبول فتنه بدون مبارزه است

تعبیر خواب ترسیدن از جن

مطیعی تهرانی : اگر در خواب از جنی بترسید و فرار کنید امنیت می‌یابید و سود می‌برید.

تعبیر خواب جن مرده

ابن سیرین گوید : اگر جن را مرده بیند، کار او شوریده شود

جابر مغربی گوید : اگر جنی را بیمار یا مرده بیند، دلیل که حال او بد شود.

تعبیر خواب شادی و غم اجنه

مطیعی تهرانی : اگر جن در خواب دیدید و آن جن خوشحال بود شما غمگین می‌شوید و اگر اندوهگین بود شما شادی و سرور می‌یابید. مشاهده شادی اجنه و جشن و سرور آن‌ها شادی دشمنان تلقی می‌گردد که مطلوب نیست چون شادی دشمن با غم و اندوه ما مرادف است.

محمدبن سیرین گوید: جن به خواب دیدن، اگر خوشخوی و شادمان است، دلیل که عز و دولت یابد، اگر او را زشت و غمگین بیند، دلیل بر غم و اندوه کند، اگر با جن جنگ می‌کرد، دلیل که کار او آشفته شود.

تعبیر خواب سم جن

آنلی بیتون می‌ گوید : دیدن سم شکافته جن در خواب، نشانه آن است که بدبختی شما را تهدید می‌کند و با دوری از افراد ناشناس به انجام کار مثبتی خواهید پرداخت.

مطالب مشابه : تعبیر خواب رقص – تعبیر خواب عقرب و تعبیر خواب فرار

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

  • تعبیر خواب هدیه گرفتن انگشتر

    تعبیر خواب هدیه گرفتن انگشتر ، از مرده و مرد غریبه در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه...

  • تعبیر خواب خرمالو برای زن حامله

    تعبیر خواب خرمالو برای زن حامله ، معنی دیدن خرمالو برای زن باردار چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب گاو سیاه و سفید

    تعبیر خواب گاو سیاه و سفید ، معنی دیدن گاو سیاه و سفید در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب قبر بزرگان

    تعبیر خواب قبر بزرگان ، و دیدن اسم خود روی سنگ قبر و خراب شدن قبر مرده همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب پسته تازه با پوست

    تعبیر خواب پسته تازه با پوست ، معنی دیدن فندق و پسته در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب عسل و کندو

    تعبیر خواب عسل و کندو ، معنی دیدن عسل و کندو و موم در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب ادرار خونی

    تعبیر خواب ادرار خونی ، دیدن ادرار خونی در خواب چه معنایی دارد همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب دیدن بره سفید

    تعبیر خواب دیدن بره سفید ، دیدن و داشتن بره سفید در خواب چه معنایی دارد همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب کوتاه کردن موی ابرو

    تعبیر خواب کوتاه کردن موی ابرو ، برداشتن دیگران و مداد کشیدن و تاتو ابرو همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت...

  • تعبیر خواب پرتقال دادن به مرده

    تعبیر خواب پرتقال دادن به مرده ، و درخت پرتقال حضرت یوسف برای زن باردار همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب عسل و کندوی عسل

    تعبیر خواب عسل و کندوی عسل ، بزرگ و با موم در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب گیلاس خریدن

    تعبیر خواب گیلاس خریدن ، معنی خرید و فروش گیلاس در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب درخت کاج

    تعبیر خواب درخت کاج ، ابن سیرین و امام صادق قطع شده و دیدن میوه ی کاج همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب سنگ قبر خودم

    تعبیر خواب سنگ قبر خودم ، دیدن اسم خود روی سنگ قبر و سنگ قبر آدم زنده همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب ادرار از نظر امام صادق

    تعبیر خواب ادرار از نظر امام صادق ، ادرار کردن مرده و بچه وی آدم و خون جای ادرار همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب...

  • تعبیر خواب کشتن گاو

    تعبیر خواب کشتن گاو ، و سر بریدن گاو در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه شما سروران...

  • تعبیر خواب پرتقال دادن به دیگران

    تعبیر خواب پرتقال دادن به دیگران ، و گرفتن از مرده در خواب چه معنایی دارد همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت...

  • تعبیر خواب خوردن میوه خرمالو

    تعبیر خواب خوردن میوه خرمالو ، معنی خوردن خرمالو در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه...

  • تعبیر خواب موز و سیب

    تعبیر خواب موز و سیب ، دیدن سبد پر از سیب و موز در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه شما...

  • تعبیر خواب بره سیاه کوچک

    تعبیر خواب بره سیاه کوچک ، معنی دیدن کهره کوچک در خواب ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب دالان

    تعبیر خواب دالان ، معنی دیدن دالان در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه شما...

  • تعبیر خواب هدیه گرفتن قاب عکس

    تعبیر خواب هدیه گرفتن قاب عکس ، معنی دیدن هدیه گرفتن قاب عکس در خواب همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت...

  • تعبیر خواب نامه دادگاه

    تعبیر خواب نامه دادگاه ، معنی دیدن نامه دادگاه در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...