تبلیغات

تعبیر کامل خواب جنگ کردن از منابع مختلف

یکی از بدترین شرایط زندگی جنگ است که چه در عالم واقعی و چه در عالم رویا پدیده ای نامناسب و ناپسند است. گاهی اوقات بنا به علل مختلف ممکن است ما خواب جنگ کردن را دیده باشیم و به دنبال تعبیر خواب جنگ افتاده باشیم.

اما مهم است که ما در خواب چگونه جنگ را دیده ایم. برخی اوقات تعبیر خواب جنگ و بمباران مد نظر است یعنی همان تعبیر خواب جنگ با تفنگ هم می شود. در این حالت بیشتر تعبیر خواب جنگ بین دو کشور مطرح است.

یکی از مهمترین جستجوی های کاربران در این راستا تعبیر خواب جنگ امام صادق است. همینطور تعبیر خواب فرار از جنگ هم برای اکثر کاربران مهم است. ما در این مقاله از پارسی نو به تعبیر خواب جنگ و دعوا به صورت کامل پرداخته ایم که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرد.

تعبیر خواب جنگ در حالت کلی

چنان چه در خواب صحنه هایی از جنگ دیدیم باید بدانیم که روح ما از نگرانی هایی که پیش می آید خبر می دهد. صرف دیدن صحنه ای از جنگ در خواب خبر از غم و اندوهی است که در روزهای آینده پیش می آيد و این تشدید می شود اگر خودمان در آن جنگ دخالت داشته باشیم. ابن سیرین می گوید در جنگ هر کسی پیروز شود در جنگ و جدال زندگی و در بیداری نیز پیروز و برنده است.

چنان چه در خواب زره پوشیده بودید و شمشیر و سپر داشتید يا در سنگر بودید و اسلحه و مهمات به قدر کفایت در اختیارتان قرار داشت خواب شما می گويد که جهت روبه رویی با غم ها و رنج ها و نگرانی ها مجهز خواهید بود.

در نفایس الفنون تصریح شده که جنگ در خواب اضطراب و فتنه است. چنان چه جنگی در خواب شما بود و شما در آن جنگ شرکت داشتید اما فاقد زره و سنگر و سلاح و مامن بودید خواب شما می گويد که تنها می مانید و در مشکلي که پیش می آيد هیچ دستی دست شما را نمی گيرد. مجروح شدن در خواب خوب است و نبايد نگرانی ایجاد کند. اين نشان ابن است و گویای این که غم و اندوه شما پایان یافته و آشتی و امنیت خانوادگی است و نباید نگران شوید.

تعبیر کلی دیدن جنگ در خواب از نظر معبران مختلف

اگر ببینی بر دشمن غلبه کرده‌ای، تعبیرش نیز این است که بر دشمن غلبه می‌کنی، ‌‌‌‌‌ ولی اگر برعکس این حالت را ببینی، یـعـنـی دشمن بر تو غلبه می‌کند (دفع بلا و گرفتاری).

ابن سیرین می‌ گوید : اگر ببینی با دشمن جنگ می‌کنی و دشمن، تو را خورده‌ است، یـعـنـی دچار بلا و گرفتاری و مصیبت می‌شوی (و باید توبه کنی و صدقه بدهی تا دفع بلا بشود).

جابر مغربی نیز می‌ گوید : اگر ببینی بی‌جهت با مردم درگیر شده‌ای، یـعـنـی مردم را با حرف‌هایت رنجیده و ناراحت می‌کنی.

جنگ و نزاع در خواب , نزاع و درگیری در خواب

جنگ با حاکم

ابراهیم کرمانی می‌ گوید : اگر ببینی با حاکمِ محلی که در آن هستی درگیر شدی و بر او غلبه کرده‌ای، یـعـنـی از آن حاکم به تو خیر و منفعت می‌رسد، ولی اگر بر خلاف این ببینی، یـعـنـی برای تو رنج و سختی و ضرر و زیان به وجود می‌آورد.

جنگ با دشمنان دین

تعبیرگری می‌ گوید : اگر ببینی مردم آن سرزمین به جنگ با دشمنان دین رفته‌اند، یـعـنـی آن مردم عزت و جاه و منزلت به دست می‌آورند و دشمن را به هلاکت و نابودی می‌رسانند، و یا اگر ببینی تو به جنگ با دشمنان دین رفته‌ای، یـعـنـی بزرگی و برتری به دست می‌آوری، و یا اگر ببینی با دشمنان دین در حال جنگ کردن هستی، یـعـنـی به بی‌نیازی می‌رسی، همانطور که در قرآن کریم آمده: وَمَن یُهَاجِرْ فِی سَبِیلِ اللّهِ یَجِدْ فِی الاَرْضِ مُرَاغَمًا كَثِیرًا وَسَعَةً _و کسی که در راه خدا از وطن چشم می‌پوشد و مهاجرت می‌کند، اگر به موانعی بر می‌خورد به گشایش‌هائی نیز برخورد می‌نماید ( نساء-۱۰۰)، جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی به تنهائی به جنگ با کفار رفته‌ای و جنگ کرده‌ای، یـعـنـی بر دشمن پیروز می‌شوی و از روزی حلال استفاده خواهی کرد.

جابر مغربی می‌ گوید : اگر ببینی کافر به تو حمله‌ور شده است، یـعـنـی در راه کسب رزق و روزی، سختی و مشقت می‌کشی.
اگر ببینی در جنگ، توسط کفار کشته شده‌ای، یـعـنـی عمر تو طولانی می‌شود و رزق و روزی حلال به دست می‌آوری، همانطور که در قرآن کریم آمده: وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ اَمْوَاتًا بَلْ اَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ. _ البته نپندارید كه شهیدان راه خدا مرده‌اند، بلكه زنده به حیات ابدى شدند و در نزد خدا متنعم خواهند بود (آل عمران – ۱۶۹).
اگر ببینی لشکر اسلام سرزمین کفر را غارت کرده است، یـعـنـی کفار دچار مصیبت می‌شوند،‌‌‌‌‌ ولی اگر ببینی لشکر کفر سرزمین مسلمانان را غارت کرده است، یـعـنـی اسلام دچار اندوهی می‌شود (دفع بلا و گرفتاری).

تعبیر گری می‌ گوید : اگر ببینی از جنگ با دشمنان دین رویگردان شدی و جنگ نکردی، یـعـنـی از رساندن سود و منفعت به فرزندان و بستگانت خودداری می‌کنی و به آن‌ها فائده‌ای نمی‌رسانی، همانطور که در قرآن کریم آمده: فَهَلْ عَسَیْتُمْ اِن تَوَلَّیْتُمْ اَن تُفْسِدُوا فِی الْاَرْضِ وَتُقَطِّعُوا اَرْحَامَكُمْ _ باید به ایشان گفت اگر تصدیق نکنید انتظاری جز این از شما نمی‌رود که در زمین فساد راه انداخته رحم خود را قطع کنید (محمد (ص) -۲۲).

امام صادق (ع) می‌ فرمایند : تعبیرهای جنگ با دشمنان دین عبارتند از: ۱- خیر و برکت ۲- سنت پیغمبر (ص) ۳- پیروز شدن ۴- شفا و بهبودی ۵- اطاعت از «پادشاه» عادل ۶- به دست آوردن غنیمت.

تعبیر خواب دعوا و خشم

دعوا اگر به صورت جدال باشد در حرف ـ ج ـ کلمه جدال آمده است ولي اگر دعوا منحصر به عصبانیت و ابراز خشم و بگو مگو باشد تعبیر دیگری دارد. اگر در خواب ببینید که با کسی دعوا می کنید که او را نمی شناسید از خویشاوند و عضوی از فامیل تکدر و آزردگی پیدا می کنيد که بعد به صلح و دوستی می انجامد ولی اگر آن که با او دعوا می کنید آشنا بود دو حال دارد.

اگر او با شما دعوا می کرد بیگانه ای به شما محبت می کند يا با انسانی خیر و نیکوکار برخورد خواهید نمود و اگر شما با او دعوا می کردید شما هستید که به ديگری محبت و خدمت می کنيد که نا آشنا و غریبه است. اگر دیدید و نفر با هم دعوا می کنند موردی پیش می آيد که خوشحال می شوید.

خشم و دعوا در خواب

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی برای رضای خدا به خشم آمده‌ای، تعبیرش خوب بودن تو می‌باشد. اگر ببینی کسی را با خشم و عصبانیت به درستکاری در دین و ایمان فرامی‌خوانی، یـعـنـی او را به فساد و راه بد دعوت می‌کنی [دقت کن که در تعبیر اول می‌گوید: ” برای رضای خدا” حالت خشم و عصبانیت به تو دست داده، ولی در تعبیر دوم می‌گوید: “با خشم و عصبانیت” کسی را به دینداری فرامی‌خوانی].
ابن سیرین می‌ گوید : اگر ببینی برای امور مادی و دنیوی به خشم آمده‌ای، یـعـنـی به امور دینی ارزشی نمی‌دهی و به دنیا مغرور خواهی شد .
ابراهیم کرمانی می‌ گوید : اگر ببینی پدر و مادرت از تو عصبانی شده‌اند، یـعـنـی از جای بلندی به زمین پرت می‌شوی، همانطور که در قرآن کریم آمده: … وَمَن یَحْلِلْ عَلَیْهِ غَضَبِی فَقَدْ هَوَى _ … به هر کس که غضب من برسد سقوط کرده است (طه-۸۱).

تعبیر فحش و ناسزا در خواب

ابراهیم کرمانی می‌ گوید : اگر ببینی به کسی فحش و ناسزا می‌دهی، یـعـنـی آن شخص بر تو غلبه کرده و کامیاب و موفق می‌شود.
ابن سیرین می‌ گوید : اگر در خواب فریاد فحش شنیده باشی، یـعـنـی مساله ناخوشایندی برای تو بوجود خواهد آمد، ولی به سرعت برطرف می‌شود.
اگر ببینی در حالی که روزه هستی پشت سر مردم غیبت می‌کنی و یا اینکه فحش و ناسزا می‌گویی، یـعـنـی طاعت و عبادت ریاکارانه انجام می‌دهی و در دین و ایمان راستگو نبوده و صداقت نداری.

تعبیر خواب جنگ کردن

ابن سیرین می‌ گوید : در جنگ هر کسی پیروز شود در جنگ و جدال زندگی و در بیداری نیز پیروز و برنده است.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : چنان چه در خواب صحنه‌هایی از جنگ دیدیم باید بدانیم که روح ما از نگرانی‌هایی که پیش می‌آید خبر می‌دهد. صرف دیدن صحنه ای از جنگ در خواب خبر از غم و اندوهی است که در روزهای آینده پیش می‌آید و این تشدید می‌شود اگر خودمان در آن جنگ دخالت داشته باشیم

در نفایس الفنون تصریح شده که جنگ در خواب اضطراب و فتنه است.

یوسف نبی علیه السلام گوید : دیدن جنگ غم واندوه شود

آنلی بیتون می‌ گوید : دیدن صحنه‌ های جنگ در خواب، علامت آن است که بی نظمی و اغتشاش در امور کار و خانواده شما راه خواهد یافت.

تعبیر خواب رفتن به جبهه جنگ

مطیعی تهرانی : چنان چه جنگی در خواب شما بود و شما در آن جنگ شرکت داشتید اما فاقد زره و سنگر و سلاح و مامن بودید خواب شما می‌گوید که تنها می‌مانید و در مشکلی که پیش می‌آید هیچ دستی دست شما را نمی‌گیرد.

حضرت یوسف (ع) : دیدن خود در جنگ وخصومت از دشمنان حذر باید نمود و زبان از غیبت خلق نگهدارد تا آزار حاصل نگردد

آنلی بیتون می‌ گوید : اگر دختری خواب ببیند نامزدش به جنگ می‌رود، علامت آن است که درباره شخصیت نامزد خود خبر دردناکی خواهد شنید.

تعبیر خواب زخمی شدن در جنگ

مطیعی تهرانی : مجروح شدن در خواب خوب است و نباید نگرانی ایجاد کند. این نشان این است و گویای این که غم و اندوه شما پایان یافته و آشتی و امنیت خانوادگی است و نباید نگران شوید.

تعبیر خواب جنگ و دعوا , جنگ کردن در خواب

تعبیر خواب پیروز شدن و شکست خوردن در جنگ

آنلی بیتون می‌ گوید :
اگر خواب ببینید کشور شما در جنگ شکست خورده است، علامت آن است که منافع شخصی شما به خطر خواهد افتاد.
اگر خواب ببینید کشور شما در جنگ پیروز شده است، علامت آن است که میان افراد خانواده شما صلح و صفا برقرار خواهد شد.

تعبیر خواب ارتش در حال جنگ

لیلا برایت : ارتش در حال جنگ، بیانگر ثروت بزرگ می‌باشد و رژه ارتش، معنایش موفقیت در مسائل مالی می‌باشد.

کتاب سرزمین رویاها : یک ارتش در حال جنگ: خیانت و رنج

تعبیر خواب جنگ جهانی

برايت مى‌ گويد : ديدن جنگ جهانى در خواب، نشانه‌ى پيشامدهاى غيرمنتظره است.

سایر تعابیر جنگ در خواب

ابراهیم کرمانی می‌ گوید : اگر ببینی لباس افراد مبارز را پوشیده‌ای، یـعـنـی با کسی دشمنی پیدا می‌کنی.
امام صادق (ع) می‌ فرمایند : تعبیرهای مربوط به “دشمن” عبارتند از: ۱- گره خوردن و توقف در کارها ۲- غم و اندوه ۳- ضرر و زیان مالی (دفع بلا و گرفتاری).

مطالب مشابه : تعبیر خواب جن – تعبیر خواب عنکبوت و معنی خواب فرار کردن

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

  • تعبیر خواب هدیه گرفتن انگشتر

    تعبیر خواب هدیه گرفتن انگشتر ، از مرده و مرد غریبه در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه...

  • تعبیر خواب خرمالو برای زن حامله

    تعبیر خواب خرمالو برای زن حامله ، معنی دیدن خرمالو برای زن باردار چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب گاو سیاه و سفید

    تعبیر خواب گاو سیاه و سفید ، معنی دیدن گاو سیاه و سفید در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب قبر بزرگان

    تعبیر خواب قبر بزرگان ، و دیدن اسم خود روی سنگ قبر و خراب شدن قبر مرده همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب پسته تازه با پوست

    تعبیر خواب پسته تازه با پوست ، معنی دیدن فندق و پسته در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب عسل و کندو

    تعبیر خواب عسل و کندو ، معنی دیدن عسل و کندو و موم در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب ادرار خونی

    تعبیر خواب ادرار خونی ، دیدن ادرار خونی در خواب چه معنایی دارد همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب دیدن بره سفید

    تعبیر خواب دیدن بره سفید ، دیدن و داشتن بره سفید در خواب چه معنایی دارد همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب کوتاه کردن موی ابرو

    تعبیر خواب کوتاه کردن موی ابرو ، برداشتن دیگران و مداد کشیدن و تاتو ابرو همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت...

  • تعبیر خواب پرتقال دادن به مرده

    تعبیر خواب پرتقال دادن به مرده ، و درخت پرتقال حضرت یوسف برای زن باردار همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب عسل و کندوی عسل

    تعبیر خواب عسل و کندوی عسل ، بزرگ و با موم در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب گیلاس خریدن

    تعبیر خواب گیلاس خریدن ، معنی خرید و فروش گیلاس در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب درخت کاج

    تعبیر خواب درخت کاج ، ابن سیرین و امام صادق قطع شده و دیدن میوه ی کاج همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب سنگ قبر خودم

    تعبیر خواب سنگ قبر خودم ، دیدن اسم خود روی سنگ قبر و سنگ قبر آدم زنده همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب ادرار از نظر امام صادق

    تعبیر خواب ادرار از نظر امام صادق ، ادرار کردن مرده و بچه وی آدم و خون جای ادرار همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب...

  • تعبیر خواب کشتن گاو

    تعبیر خواب کشتن گاو ، و سر بریدن گاو در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه شما سروران...

  • تعبیر خواب پرتقال دادن به دیگران

    تعبیر خواب پرتقال دادن به دیگران ، و گرفتن از مرده در خواب چه معنایی دارد همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت...

  • تعبیر خواب خوردن میوه خرمالو

    تعبیر خواب خوردن میوه خرمالو ، معنی خوردن خرمالو در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه...

  • تعبیر خواب موز و سیب

    تعبیر خواب موز و سیب ، دیدن سبد پر از سیب و موز در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه شما...

  • تعبیر خواب بره سیاه کوچک

    تعبیر خواب بره سیاه کوچک ، معنی دیدن کهره کوچک در خواب ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب دالان

    تعبیر خواب دالان ، معنی دیدن دالان در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه شما...

  • تعبیر خواب هدیه گرفتن قاب عکس

    تعبیر خواب هدیه گرفتن قاب عکس ، معنی دیدن هدیه گرفتن قاب عکس در خواب همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت...

  • تعبیر خواب نامه دادگاه

    تعبیر خواب نامه دادگاه ، معنی دیدن نامه دادگاه در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...