تبلیغات

معرفی رشته چهره سازی کاردانش

یکی از زیرشاخه های گروه هنر که میتونی بعد از انتخاب رشته در اون به ادامه تحصیل مشغول بشی، رشته چهره سازی کاردانش هست. میشه گفت که چهره سازی همون نقاشی هست اما فرقش در این هست که بیشترین کار توی این رشته مربوط به نقاشی “پرتره” (اسم نوعی از نقاشی) هست. چهره سازی از اسمش هم مشخصه که در مورد نقاشی چهره باید باشه. به نظر نمیرسه که رشته خیلی راحتی باشه، بخاطر اینکه قراره تصویر یه انسان رو به نقاشی در بیاری و همینطور باید طوری باید نقاشی کنی که مصنوعی دیده نشه! توی این رشته مهمه که علاقمند باشی و تمرکزت روی طرحی باشه که قراره به تصویر بکشی. شاید بهتره که گاهی توی طبیعت و جنگل کار کنی، بخاطر فضای آزادی که داره و تمرکز بهتری که خواهی داشت. وقتی وارد این رشته میشی، خیلی تکنیک ها در مورد نقاشی بهت یاد داده میشه. بعد از اون هم بهت یاد میدن که چطور میشه چهره و بدن انسان رو نقاشی کنی. میتونی این کار رو از روی عکس انجام بدی یا حتی از خود شخص بخواهی که جلوت بشینه و تو تصویرش رو نقاشی کنی. برای اینکه توی این رشته موفق تر باشی، لازمه که خیلی تمرین و تکرار کنی تا دستهات عادت کنه و از ابزاری که داری به بهترین نحو توی رسم تصویر استفاده کنی.

برای ورود به رشته چهره سازی چه ویژگی هایی لازم داری؟

برای وارد شدن توی هر رشته ای، یه سری خصوصیاتی لازم داره مثل علاقمند بودن. چون اگه به کاری که انجام میدی علاقه ای نداشته باشی، دیر یا زود زده میشی و از کارت خسته میشی. پس دقت کن تا بفهمی چقد به این رشته علاقه داری و میتونی با لذت انجامش بدی. در کنارش هم ببین که استعداد کافی رو داری. انگیزه ات برای این رشته چقد هست که بتونی به عنوان شغل توی آینده ات بهش نگاه کنی؟ و خیلی مهمتر اینکه باید صبر و حوصلت زیاد باشه و تمرکز هم داشته باشی. چون برای رشته چهره سازی، صبور بودن اولویته، بخاطر اینکه وقتی یه طرح رو شروع میکنی معمولا زمان بیشتری طول میکشه تا کارت رو تموم کنی. یه نکته دیگه اینکه، خانواده ات هم با این رشته ای که میخونی موافق باشن و ازت حمایت کنن. چون اگه ساز مخالف بزنن، تمرکز تو هم بهم میریزه و نمیتونی درست انجامش بدی.

توی رشته چهره سازی چه چیزی یاد میگیری؟

توی این رشته تو یاد میگیری که بتونی از طبیعت بی جان، نقاشی و طراحی کنی و همینطور طراحی چهره رو هم یاد میگیری. علاوه بر اینها بهت طراحی کپی یا همون کپی کردن از آثار هنرمندان بزرگ رو یاد میدن و همچنین بهت سبک های مختلف نقاشی رو یاد میدن. بایستی که همه اینها رو به خوبی یاد بگیری چون توی پایان ترم ازت یه امتحانی میگیرن تا بتونن نسبت به استعداد و طرحی که رسم میکنی نظر بدن که اون نمره ترم برات حساب میشه.

سطح آموزشی مهارتهای رشته چهره سازی

توی رشته چهره سازی به چه وسایلی نیاز داری؟

توی رشته چهره سازی به چه وسایلی نیاز داری؟

به یه سری وسایل توی این رشته نیاز داری تا بتونی که به خوبی نقاشی کنی. وسایلی که لازم داری شامل: مداد طراحی، کاغذ طراحی، کاغذ گلاسه، مداد رنگی، آبرنگ، راپید، گواش، پاستل، رنگ روغن و … می باشد. بهتره که توی استفاده از وسایلت هم به خوبی دقت کنی تا الکی حیف و میل نشن و به اندازه مصرف کنی. از ترکیب رنگ ها هم تا جایی که میتونی استفاده کن تا به نقاشی رنگ و رو بده و طرحت رو بهتر نشون بده.

توی رشته چهره سازی چه درسهایی میخونی؟

توی این رشته یه سری درسهای مرتبط با این رشته رو میخونی. از جمله این درسها میشه به این موارد اشاره کرد: طراحی عمومی- طراحی چهره- نقاشی چهره-کارآفرینی- قانون کار-مبانی هنرهای تجسمی- آشنایی با مکاتب نقاشی- کارگاه های رنگ- رنگ در نقاشی- مداد رنگی و … البته علاوه بر این درسهای تخصصی که اینجا گفته شد، یه سری درسها هم به صورت اختیاری هست که اگه علاقه داشتی میتونی اونها رو هم مطالعه کنی مثل: آمار و مدلسازی- تربیت بدنی (۳)- مبانی و کاربرد رایانه – ریاضی ۲- مبانی هنرهای تجسمی- علم مناظر و مزایا- تاریخ هنر ایران – عکاسی- لابراتوار عکاسی- طراحی (۲) و (۱)- مبانی تصویر سازی-خط در گرافیک کارگاه رنگ درنقاشی- – عکاسی عمومی-حجاری سنگ های تزئینی.

میبینی که بیشتر درسهات در مورد طراحی و نقاشی هست. پس تو کلا با رنگ و طرح سر و کار خواهی داشت.

سطح آموزشی مهارتهای رشته چهره سازی

سطح آموزشی مهارتهای رشته چهره سازی

سطح آموزشی مهارتهای رشته چهره سازی چجوریه؟

برای اینکه در مورد استاندارد سطح آموزشی این رشته آشنایی پیدا کنی، در اینجا سه تا از دروس رشته چهره سازی آورده میشه و در مورد مهارتهاش هم به طور خلاصه توضیحی داده میشه.

طراحی عمومی

تعریف مهارت: طراح عمومی به کسی گفته میشه که بتونه با آماده سازی ابزارها و مواد لازم، از طبیعت بی جان، طرحی را رسم کنه و بتونه با هاشور و سایه روشن بهش حجم بده. طوری که اون اشیا جاندار شده باشه! یعنی بایستی که یه جوری واقعی به نظر برسه.

شرایط هنرجو: تحصیلاتش دوره اول متوسطه را گذرونده باشه ، از لحاظ جسمانی و دست و چشمها سالم باشه. علاقه و استعداد کافی هم توی این زمینه داشته باشه.

شرایط هنرآموز: مدرک لیسانس رو توی رشته هنر و ترجیحا نقاشی داشته باشه.

وسایل مورد نیاز: انواع مداد طراحی، زغال طراحی، قلم مو، میزکار، خط کش، قلم فلزی، تخته شاسی، چهارپایه گردان، کاغذ گلاسه، مداد، روان نویس، ماژیک، مرکب، تصاویر مناسب و….

مختصری از توانایی های لازم: توانایی رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در کار، توانایی آماده سازی وسایل و مواد، توانایی ساده سازی مدل در طراحی، توانایی ایجاد سایه روشن و هاشور و حجم پردازی، طراحی از عناصر طبیعت و منظره سازی و…

مختصری از دانش و معلومات مورد نیاز: آشنایی با تعریف و مفهوم طراحی، شناخت مواد و ابزار قابل استفاده در طراحی، نحوه استفاده از تجهیزات و وسایل، شناخت تاثیر نور و سایه در ایجاد ترکیب بندی مناسب، شناخت خصوصیات طراحی و…

نقاشی چهره

تعریف مهارت: نقاش چهره به کسی میگن که بتونه از عناصر بی جان و جاندار با استفاده از تکنیک ها و ابزارهای مختلف، یه طرح مناسبی رو به تصور بکشه.

شرایط هنرجو: تحصیلاتش دوره اول متوسطه را گذرونده باشه، از لحاظ جسمانی و دست و چشمها سالم باشه و قدرت بینایی کافی داشته باشه. علاقه و استعداد کافی هم توی این زمینه داشته باشه.

شرایط هنرآموز: حداقل مدرک فوق دیپلم رو توی رشته هنر و ترجیحا نقاشی داشته باشه.

وسایل مورد نیاز: انواع مداد طراحی، زغال طراحی، قلم مو، میزکار، رنگ روغن، کاغذ پوستی، قلم فلزی، تخته شاسی، سه پایه طراحی، کاغذ طراحی، مداد، روان نویس، کاغذ تحریر، مداد رنگی، روغن جلا تصاویر مناسب و….

مختصری از توانایی های لازم: توانایی رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در کار، توانایی آماده سازی وسایل و مواد، توانایی طراحی از عناصر بی جان و جاندار، توانایی کادربندی و انتخاب زاویه دید مناسب، توانایی ترکیب و ساخت رنگ در نقاشی، توانایی استفاده از رنگ های روغنی، آبرنگ و ..

مختصری از دانش و معلومات مورد نیاز: آشنایی با تعریف و خصوصیات نقاشی، شناخت مواد و ابزار قابل استفاده در طراحی، نحوه استفاده از تجهیزات و وسایل، آشنایی با سبک های نقاشی، شناخت تاثیر نور و سایه در ایجاد ترکیب بندی مناسب، شناخت خصوصیات طراحی و تکنیک های مختلف نقاشی و…

طراحی چهره

تعریف مهارت: طراح چهره به کسی میگن که علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و ایمنی، بتونه با توجه به اصول آناتومی چهره انسان، طراحی چهره گروههای سنی مختلف رو به عهده بگیره .

شرایط هنرجو: تحصیلاتش دوره اول متوسطه را گذرونده باشه ، از لحاظ جسمانی و دست و چشمها سالم باشه. علاقه و استعداد کافی هم توی این زمینه داشته باشه.

شرایط هنرآموز: حداقل فوق دیپلم رو توی رشته هنر و ترجیحا نقاشی داشته باشه. البته دو سال هم سابقه کار داشته باشه.

وسایل مورد نیاز: انواع مداد طراحی، زغال طراحی، عکس، فیلم آموزشی، آبرنگ، گواش، مقوای طراحی، قلم مو، میزکار، خط کش، قلم فلزی، تخته شاسی، چهارپایه گردان، کاغذ گلاسه، مداد، روان نویس، ماژیک، مرکب، نمونه های تصویری مرتبط و….

مختصری از توانایی های لازم: توانایی رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در کار، توانایی آماده سازی وسایل و مواد، توانایی ساده سازی مدل در طراحی، ، طراحی از اجزای سر و چهره انسان، توانایی طراحی از چهره ها برای سنین مختلف، توانایی ایجاد سایه روشن و هاشور و حجم پردازی، طراحی از عناصر طبیعت و منظره سازی، توانایی کادربندی مناسب برای طراحی های چهره و …

مختصری از دانش و معلومات مورد نیاز: آشنایی با تعریف و مفهوم طراحی چهره، شناخت مواد و ابزار قابل استفاده در طراحی، نحوه استفاده از تجهیزات و وسایل، شناخت تاثیر نور و سایه در ایجاد ترکیب بندی مناسب شناخت خصوصیات و ویژگی های چهره ها برای طراحی، استفاده از تکنیک ها و روشهای مناسب و …

آینده شغلی رشته چهره سازی

آینده شغلی رشته چهره سازی

آینده تحصیلی و شغلی رشته چهره سازی چیه؟

کسی که وارد رشته چهره سازی کاردانش میشه، سه سال رو توی هنرستان(دوره دوم متوسطه) در مورد این رشته میخونه، ولی بعد از هنرستان اگه علاقه داشته باشه میتونه که ادامه تحصیل بده و از طریق کنکور سراسری وارد موسسات آموزشی مثل علمی کاربردی، دانشگاههای دولتی و آزاد و همچنین غیر انتفاعی بشه و تا سطح بالاتری هم مشغول به تحصیل بشه. پس از لحاظ تحصیلی، آینده خوبی برای ادامه دادن هست. از لحاظ آینده شغلی هم برای یه هنرمند، توی بخش های مختلفی فرصت شغلی وجود داره. میتونه توی مراکز هنری، فرهنگ سراها، توی حوزه هنری، کارگاههای مجسمه سازی و توی شرکتهای خصوصی که به هنر ارزش میذارن، مشغول به کار بشه. از جمله بازارهای کاری این رشته می توان به این موارد هم اشاره کرد:

۱-طراح تابلوهای تبلیغاتی

۲-تصویر سازی کتابها

۳- پدید آورنده آثار هنرهای تجسمی

۴- فعالیت توی گالری های هنری

۵- نقاش زیباسازی شهرها یا فضای بیرون

۶- طراح نقش روی سفال، چینی و سرامیک

۷- نقاش زیباسازی داخل ساختمان یا فضای درون

۸- طراح نقش پارچه و تصاویر متحرک

۹- نقاش صحنه های نمایشی مثل سینما

۱۰- مرمت کاری برای آثار نقاشی

۱۱- مسئول واحد هنر

۱۲- آموزش نقاشی

لیست هنرستان های کاردانش رشته چهره سازی

رشته چهره سازی ردیف مدرسه شماره تماس آدرس منطقه نوع ۱ فن آفرین ۲۲۱۱۹۰۰۰ سعادت آباد- میدان سرو- اول شهرک مخابرات

نبش خ سوم- پلاک ۵

۲ غیردولتی ۲ مطهره ۴۴۲۶۸۹۷۹ شهرک ژاندارمری- خ بیژن ابراهیمی – الوند ۷ ۲ دولتی ۳ زینب (س) ۲۲۶۱۶۶۶۸ خ شریعتی- روبه روی دولت- کوچه امامزاده- پ ۸ ۳ دولتی ۴ سیدالشهدا ۷۷۳۸۳۸۵۸ خ سراج- خ دانش اول ۴ دولتی ۵ نوردانش ۷۷۸۷۰۱۲۲ فلکه سوم تهرانپارس- ۱۹۶ غربی- پلاک ۵ ۴ غیردولتی ۶ وحدت ۷۷۸۸۹۸۳۵ رسالت- خ فرجام- خ سراج- گلستان ۴ ۴ دولتی ۷ حافظ ۴۴۷۰۲۸۳۹ نرسیده به دهکده المپیک – زیبا دشت

خ علیزاده – بوستان ۲

۵ دولتی ۸ حجاب ۸۶۶۳۰۳۸۶ میدان گل ها- خ شهید جهان آرا- نبش خیابان بابک ۶ دولتی ۹ مهر وطن ۸۸۴۰۹۱۲۷ خ شریعتی- چهارراه قصر- خ قدوسی

روبه روی پادگان حشمتیه- پلاک ۹۹

۷ دولتی ۱۰ ساعتی ۷۷۸۷۹۳۶۲ خ گلبرگ شرقی- خ ۱۱۳ مینو- نبش ۱۴۶ غربی پلاک ۷ ۸ دولتی ۱۱ دانش فردا ۷۷۷۱۳۶۸۴ تهرانپارس- خ بهار- روبه روی بانک صادرات ۸ غیردولتی ۱۲ زهرا مردانی ۶۶۸۹۵۰۵۰ خ رودکی – بالاتر از مرتضوی – کوی شهید سادات شریفی ۱۰ دولتی ۱۳ هادی ۵۵۴۱۳۷۳۸ خ کارگر- نرسیده به میدان قزوین- خ شهید نور کامی ۱۱ دولتی ۱۴ روز آزادی ۵۵۶۰۱۱۱۷ شوش غربی – ابتدای خ خیام جنوبی ۱۲ دولتی ۱۵ خوارزمی ۷۷۴۱۸۶۰۱ خ دماوند – خ بلال حبشی – خ بهار – پ ۲ ۱۳ دولتی ۱۶ نور ۳۳۱۴۴۸۷۴ بلوار ابوذر- بعد از پل سوم- بهشت سوم ۱۴ دولتی ۱۷ نرگس ۳۳۸۲۶۰۴۰ بلوار ابوذر- روبروی مسجد علی بن الحسین- کوچه ۵ ۱۴ دولتی ۱۸ شهید آیت ۵۵۳۳۲۲۸۲ – شهرک سجادیه

جنب پیش دانشگاهی فاطمه الزهرا

۱۵ دولتی ۱۹ امام محمد باقر ۳۳۴۵۰۰۴۲ مشیریه- خ بوعلی شرقی انتهای خ هنرستان ۱۵ دولتی ۲۰ قدس ۳۳۸۰۰۷۴۷ مسعودیه – شهرک والفجر- خ شهید غلامی ۱۵ دولتی ۲۱ لیلی موفقیان ۶۶۶۹۰۷۵۴ بلوار یافت آباد- میدان معلم- خ تختی ۱۸ دولتی

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

  • تعبیر خواب هدیه گرفتن انگشتر

    تعبیر خواب هدیه گرفتن انگشتر ، از مرده و مرد غریبه در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه...

  • تعبیر خواب خرمالو برای زن حامله

    تعبیر خواب خرمالو برای زن حامله ، معنی دیدن خرمالو برای زن باردار چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب گاو سیاه و سفید

    تعبیر خواب گاو سیاه و سفید ، معنی دیدن گاو سیاه و سفید در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب قبر بزرگان

    تعبیر خواب قبر بزرگان ، و دیدن اسم خود روی سنگ قبر و خراب شدن قبر مرده همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب پسته تازه با پوست

    تعبیر خواب پسته تازه با پوست ، معنی دیدن فندق و پسته در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب عسل و کندو

    تعبیر خواب عسل و کندو ، معنی دیدن عسل و کندو و موم در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب ادرار خونی

    تعبیر خواب ادرار خونی ، دیدن ادرار خونی در خواب چه معنایی دارد همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب دیدن بره سفید

    تعبیر خواب دیدن بره سفید ، دیدن و داشتن بره سفید در خواب چه معنایی دارد همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب کوتاه کردن موی ابرو

    تعبیر خواب کوتاه کردن موی ابرو ، برداشتن دیگران و مداد کشیدن و تاتو ابرو همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت...

  • تعبیر خواب پرتقال دادن به مرده

    تعبیر خواب پرتقال دادن به مرده ، و درخت پرتقال حضرت یوسف برای زن باردار همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب عسل و کندوی عسل

    تعبیر خواب عسل و کندوی عسل ، بزرگ و با موم در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب گیلاس خریدن

    تعبیر خواب گیلاس خریدن ، معنی خرید و فروش گیلاس در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب درخت کاج

    تعبیر خواب درخت کاج ، ابن سیرین و امام صادق قطع شده و دیدن میوه ی کاج همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب سنگ قبر خودم

    تعبیر خواب سنگ قبر خودم ، دیدن اسم خود روی سنگ قبر و سنگ قبر آدم زنده همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب ادرار از نظر امام صادق

    تعبیر خواب ادرار از نظر امام صادق ، ادرار کردن مرده و بچه وی آدم و خون جای ادرار همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب...

  • تعبیر خواب کشتن گاو

    تعبیر خواب کشتن گاو ، و سر بریدن گاو در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه شما سروران...

  • تعبیر خواب پرتقال دادن به دیگران

    تعبیر خواب پرتقال دادن به دیگران ، و گرفتن از مرده در خواب چه معنایی دارد همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت...

  • تعبیر خواب خوردن میوه خرمالو

    تعبیر خواب خوردن میوه خرمالو ، معنی خوردن خرمالو در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه...

  • تعبیر خواب موز و سیب

    تعبیر خواب موز و سیب ، دیدن سبد پر از سیب و موز در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه شما...

  • تعبیر خواب بره سیاه کوچک

    تعبیر خواب بره سیاه کوچک ، معنی دیدن کهره کوچک در خواب ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب دالان

    تعبیر خواب دالان ، معنی دیدن دالان در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه شما...

  • تعبیر خواب هدیه گرفتن قاب عکس

    تعبیر خواب هدیه گرفتن قاب عکس ، معنی دیدن هدیه گرفتن قاب عکس در خواب همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت...

  • تعبیر خواب نامه دادگاه

    تعبیر خواب نامه دادگاه ، معنی دیدن نامه دادگاه در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...