تبلیغات

چطور میشه تو زندگی مثبت بود

وقتی راجع به کلمه (مثبت) فکر می کنیم، اکثرمون یاد (خوشحال بودن) میفتیم. در حالی که، مثبت بودن تنها به معنای شاد بودن نیست. راه های زیادی برای مثبت بودن توی زندگی وجود داره، حتی وقتی که غمگین و یا خشمگین باشید و یا توی زندگی تون با چالش روبرو بشید. تحقیقات نشون می ده که ما توانایی های بسیار قوی ای برای انتخاب احساسات و افکار مثبت داریم. در حقیقت اگر در سطح و سایز سلولی به بدنمون نگاه کنیم، می بینیم که احساسات، اون رو دچار تغییر می کنن. بسیاری از تجارب ما در زندگی نتیجه این هستن که چطوری به محیط اطرافمون واکنش و پاسخ نشون بدیم. خوشبختانه ما می تونیم به جای این که سعی کنیم از احساسات منفی خلاص بشیم، به اون ها به شکل متفاوتی پاسخ بدیم. خواهید دید که با کمی تمرین، صبر و پشتکار می تونید مثبت تر بشید.

از خودتون شروع کنید

جایی که درش هستید رو بپذیرید.

۱-جایی که درش هستید رو بپذیرید.

شما نمی تونید فکرتون عوض کنید در حالی که نمی تونید یا نمی خواید مشکل رو بفهمید. این رو بپذیرید که شما افکار و احساسات منفی دارید و از نحوه برخوردتون با این افکار راضی نیستید. به این ترتیب می تونید روند تغییر رو شروع کنید.

-خودتون رو به خاطر افکار و یا احساساتتون قضاوت نکنید. یادتون باشه که: افکار و یا احساساتی که تجربه شون می کنید ذاتاً (خوب) و یا (بد) نیستن. چیزی که شما می تونید کنترل کنید اینه که چطوری بهشون واکنش نشون بدید. -چیزهایی که رو در مورد خودتون نمی تونید تغییر بدید، بپذیرید. مثلاً، اگر فرد درونگرایی باشید که برای انرژی گرفتن نیاز به کمی تنهایی داره، این که سعی کنید همیشه برونگرا باشید فقط باعث ناراحتی و خستگی شما می شه. خودتون رو بابت چیزی که همین الان هستید بپذیرید. اینطوری می تونید خودتون رو به مثبت ترین حالت خودتون تبدیل کنید و تغییر بدید.

برای خودتون هدف تعیین کنید.

۲-برای خودتون هدف تعیین کنید.

اهداف باعث می شن که توی زندگی مثبت تر باشیم. تحقیقات نشون می ده که حتی اگر به سرعت به هدفتون نرسید، تعیین کردن هدف باعث افزایش حس اعتمادبفس و امید می شه. تعیین اهدافی که براتون مهم و معناداره و هم سو با عقاید و ارزش هاتونه، کمک می کنه که بهشون برسید و توی زندگی پیشرفت کنید.

-در راستای اهدافتون قدم های کوچیک تعیین کنید. انتظار نداشته باشید که یه شبه ره صد ساله رو طی کنید. به قول معروف رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود. اهدافتون رو کاملاً مشخص کنید. این که مثلاً بخواید (مثبت تر باشید) خیلی خوبه، ولی اونقدر هدف بزرگ و کلی ای هستش که ممکنه گیج بشید که از کجا شروع کنید. در عوض، اهداف مشخص و کوچیک تر تعیین کنید، مثلاً (دو بار در هفته مدیتیشن داشته باشید) و یا (هر روز به یه غریبه لبخند بزنید). -از کلمات مثبت برای اهدافتون استفاده کنید. تحقیقات نشون می ده که اگر اهدافتون رو مثبت بیان کنید، احتمال رسیدن بهشون بیشتره. به عبارتی باید اهدافتون طوری باشن که شما به سمتشون حرکت کنید نه این که سعی کنید ازش دور بشید. مثلاً (دیگه غذاهای آشغال نخور) یه هدف بی فایده است. این هدف می تونه باعث شرمساری یا گناه بشه. (هر روز ۳ وعده میوه و سبزی بخور) می تونه مثبت و خوب باشه. -سعی کنید اهدافتون منطبق با کارای خودتون باشه. یادتون باشه که شما نمی تونید هر چیزی رو کنترل کنید. اگه هدفی تعیین کنید که نیاز به واکنش خاصی از سمت دیگران داشته باشه، ممکنه همه چیز اونطوری که خواستید پیش نره و احساس سرشکستگی کنید. در عوض، اهدافی تعیین کنید که به عملکرد خودتون و چیزی که می تونید کنترل کنید بستگی داشته باشه.

مدیتیشن محبت انجام بدید.

۳-مدیتیشن محبت انجام بدید.

این مدیتیشن با نام های (شفقت) و (متا) هم شناخته می شه و ریشه در سنت بودایی داره. این مدیتیشن بهتون یاد می ده که عشقتون رو به اعضای خانواده تون بیشتر کنید و اون رو به همه دنیا گسترش بدید. همچنین بهتون یاد می ده که انعطاف پذیری تون (توانایی تون برای گذشتن از تجربه های منفی) و رابطه تون با دیگران تنها طی چند هفته بهبود پیدا کنه. با اختصاص دادن تنها ۵ دقیقه در روز به این مدیتیشن می تونید تاثیرات مثبتش رو ببینید.

-جاهای مختلفی برای گذروندن دوره های این مدیتیشن وجود داره. می تویند نسخه های صوتی اش رو هم تهیه کنید. -به نظر می رسه مدیتیشن محبت برای سلامت روح هم خوبه. مطالعات نشون می ده که مدیتیشن محبت علائم افسردگی رو کاهش می ده، در واقع این که یاد بگیرید به دیگران محبت کنید ممکنه کمکتون کنه محبت به خودتون رو هم زیاد کنید. دفتر خاطرات داشته باشید.

۴-دفتر خاطرات داشته باشید.

جدیدترین تحقیقات نشون می ده که در حقیقت یک فرمول برای مثبت بودن وجود داره: سه حس مثبت برای هر احساس منفی می تونه شما رو در تعادل نگه داره. داشتن دفتر خاطرات کمکتون می کنه که تمام احساساتتون طی روز رو ببینید و بفهمید که کجا باید تغییر ایجاد کنید. همچنین باعث می شه که روی تجربه های مثبتتون تمرکز کنید و بعدها اون ها رو به یاد بیارید.

-داشتن دفتر خاطرات چیزی بیشتر از لیست چیزایی هست که دوستشون ندارید. تحقیقات نشون می ده که تمرکز کردن روی احساسات و تجربه های منفیِ نوشته شده توی دفتر خاطراتتون باعث تقویت اون ها می شه و باعث می شه بیشتر احساس منفی داشته باشید. -در عوض، چیزی که حس کردید رو بنویسید، بدون این که قضاوت کنید خوب بوده یا بد. مثلاً، یه احساس منفی می تونه اینطوری به نظر برسه: (حس کردم قلبم شکست وقتی همکارم وزنم رو مسخره کرد). -بعد راجع به پاسخ و واکنشتون فکر کنید. در اون لحظه چه واکنشی نشون دادید؟ حالا که یه کم ازش گذشته، چه واکنشی رو انتخاب می کنید؟ مثلاً: (توی اون لحظه، حس وحشتناکی راجع به خودم پیدا کردم، انگار که یه آدم بی ارزش بودم. حالا که دوباره بهش فکر کردم، فهمیدم که همکارم چیزای بی ملاحظه ای راجع به همه می گه. هیچکس دیگه ای نمی تونه ارزش من رو تعیین کنه. فقط خودم می تونم.) -به این فکر کنید که چطوری می تونید از این اتفاق درس بگیرید. چطوری می تونید ازش برای رشد خودتون استفاده کنید؟ دفعه بعد چیکار می کنید؟ مثلاً (دفه بعد که کسی بهم حرف دردناکی زد، به این فکر خواهم کرد که قضاوت اون ها من رو تعریف نمی کنه. به همکارم هم خواهم گفت که قضاوتش بی ملاحظه و نامهربانانه اس و احساساتم رو جریحه دار می کنه، اینطوری به یادم میاد که احساسات من مهمه.) -یادتون باشه توی دفترتون چیزای مثبت رو هم بنویسید! زمانی رو بذارید تا رفتار خوب یه غریبه، یه غروب زیبا و یا یه گفتگوی لذت بخش با یک دوست رو ثبت کنید. اینطوری بعداً با خوندن و به یاد آوردنشون حس خوبی پیدا می کنید. مگر این که نوشتن این تجربه های مثبت باعث بشه توجهتون به تحلیل احساسات منفی کم بشه. تشکر کردن رو تمرین کنید.

۵-تشکر کردن رو تمرین کنید.

تشکر کردن چیزی بیشتر از یه حسه و در واقع یه عمله. مطالعات زیادی نشون می ده که تشکر کردن براتون خوبه. این عمل به سرعت دیدگاهتون رو تغییر می ده و هر قدر بیشتر تمرین کنید بیشتر تاثیرگذار خواهد بود. تشکر کردن باعث می شه مثبت تر باشید، روابطتون با بقیه بهتر بشه و باعث افزایش محبت و شادی می شه.

-بعضی از مردم ذاتاً قدردان هستن. گرچه، شما هم می تونید بدون توجه به سطحی که درش قرار دارید، این صفت رو در خودتون پرورش بدید! -در روابط و موقعیت ها، طوری رفتار نکنید که انگار انتظار خاصی دارید. این به این معنی نیست که شما اعتقاد دارید که لایق هیج چیز نیستید و به این معنی هم نیست که باید بدرفتاری یا بی احترامی رو تحمل کنید. بلکه فقط به این معنیه که باید سعی کنید طوری نباشید که انگار وابسته به یه هدف یا واکنش خاص و یا سود و فایده خاصی هستید. -تشکر و قدردانی تون رو با بقیه به اشتراک بذارید. این کار باعث می شه احساساتشون توی ذهنتون بمونه. همچنین باعث ایجاد حس مثبت در مردمی میشه که باهاشون احساستتون رو به اشتراک گذاشتید. اگه می تونید یه دوست پیدا کنید که توی این کار باهاتون شریک بشه و هر روز سه تا چیز رو با هم به اشتراک بذارید که به خاطرش از هم قدردان هستید. -سعی کنید تمام چیزهای مثبت کوچیکی رو که طی روز اتفاق میفته بشناسید. اون ها رو توی دفترتون بنویسید، توی اینستاگرامتون ثبتشون کنید، درباره شون توی توئیتر بنویسید و در کل هر کاری رو که کمک می کنه این چیزای کوچیک رو بشناسید و به یاد بسپرید و به خاطرش قدردان باشید، انجام بدید. مثلاً اگه دوستتون از قد و هیکلتون تعریف کرد یا برخلاف انتظارتون توی مسیرتون ترافیک نبود، اون ها رو به سرعت بنویسید! -از این چیزای کوچیک لذت ببرید. آدما این عادت بد رو دارن که روی چیزای منفی تمرکز کنن و از روی چیزای مثبت به سرعت بگذرن. وقتی به چیزای مثبت زندگی تون توجه می کنید، سعی کنید به صورت آگاهانه باهاشون ارتباط برقرار کنید. سعی کنید اون ها رو توی حافظه تون ثبت کنید. مثلاً وقتی توی مسیری که هر روز پیاده روی می کنید یه گل خوشگل دیدید، یه لحظه بایستید و به خودتون بگید، (این یه لحظه قشنگه و من می خوام یادم بمونه که چقدر به خاطر این لحظه سپاسگزارم). سعی کنید یه عکس فوری روحی از این لحظه بگیرید. این کارها باعث میشه بعدها که یه روز سخت و یه تجربه سخت رو می گذرونید، بتونید این چیزا رو به یاد بیارید.

از خود تصدیقی استفاده کنید.

۶-از خود تصدیقی استفاده کنید.

خود تصدیقی ممکنه کمی فانتزی و بی فایده به نظر برسه ولی تحقیقات نشون می ده که این نظریه در سطح بنیادی کار می کنه و می تونه خوشه های نورونی افکار مثبت رو به وجود بیاره. یادتون باشه: مغز شما دوست داره از میانبر استفاده کنه و از مسیرهایی استفاده می کنه که بیشتر استفاده شدن. اگه خودتون رو عادت بدید که به خودتون حرفای مهربون و دلسوزانه بزنید، مغزتون اون رو به شکل یه معیار و قاعده می بینه. خود تصدیقی و حرف زدن با خود می تونه باعث کاهش استرس و افسردگی هم بشه و سیستم ایمنی بدنتون و مهارت های تحملتون رو هم افزایش بده.

-از تصدیق هایی استفاده کنید که شخصاً براتون معنی داره. حالا ممکنه از تصدیق هایی استفاده کنید که مهربون بودن با جسم و بدنتون رو نشون بده و یا در مورد افکارتون در مورد خودتون باشه و یا بهتون سنت های معنوی و مذهبی تون رو یادآوری کنه. هر چیزی که بهتون حس مثبت و آرامش بخشی درباره خودتون می ده رو انجام بدید! -مثلاً ممکنه بگید (بدن من سالمه و ذهنم زیباست) و یا (امروز من بهترین خودم خواهم بود) و یا (امروز خدا با منه تا همه چی خوب پیش بره). -اگه شما توی یه حوزه خاصی مشکل دارید، سعی کنید تصدیق های مثبتی در همون حوزه پیدا کنید. مثلاً اگه از بدنتون راضی نیستید، سعی کنید چیزی مثل این بگید که (من زیبا و قوی هستم) و یا (من می تونم یاد بگیرم که خودم رو مثل دیگران دوست داشته باشم) و یا (من لایق عشق و احترامم).

بذر خوش بینی رو بکارید.

۷-بذر خوش بینی رو بکارید.

محققان در سال ۱۹۷۰ کشف کردند که کسایی که برنده لاتاری می شن – یعنی برنده اتفاقی که بیشترمون اون رو یه اتفاق فوق العاده مثبت می دونیم – بعد از یک سال شادتر از کسایی که برنده نشدن نیستن. دلیل این امر، سازگاری با لذته: آدما دارای یه سطح و پایه ای از شادی هستن که بعد از تموم شدن دوره اتفاق خوب یا بد، دوباره به همون سطح برمی گردن. گرچه، حتی اگه سطح طبیعی تون خیلی پایین باشه، باز هم می تونید خوش بینی رو پرورش بدید. خوش بینی عزت نفس، حس خوشی و رفاه و ارتباطاتتون با بقیه رو بهبود می بخشه.

-خوش بینی راهی برای تفسیر دنیاست. به لطف انعطاف پذیری ذهن انسان، شما می تونید راه های مختلفی برای تفسیر یاد بگیرید! نگاه بدبینانه، به دنیا به صورت تغییرناپذیر نگاه می کنه: (همه جیز ناعادلانه اس)، (من هیچوقت نمی تونم چیزی رو تغییر بدم)، (زندگی من گنده و همش تقصیر خودمه). دیدگاه مثبت و خوش بینانه برای تفسیر دنیا از کلمات منعطف تری استفاده می کنه. -مثلاً یه نگاه بدبینانه به تک نوازی ویالونی که هفته بعد دارید نگاه می کنه و می گه (من توی ویالون افتضاحم. در هر صورت گند می زنم.) این حرفا از روی این فرض زده می شه که مهارت های ویالون زنی شما ذاتی و تغییرناپذیره و چیزی نیست که بتونید با تلاش زیاد روش اثر بذارید. همچنین در مورد شما یه حرف سرزنش آمیز هم بیان می کنه – (من توی ویالون افتضاحم) – که باعث می شه اینطور به نظر برسه که مهارت های ویالون زنی شما یه شکست شخصیه و مهارتی نیست که نیاز به تمرین داشته باشه. این نگاه بدبینانه به این معنیه که شما نباید ویالون تمرین کنید چون که اون رو بی معنی می دونید و یا شما حس گناه می کنید چون توی بعضی چیزا خوب نیستید. که هیچ کدوم از این معانی خوب نیستن. -یه نگاه خوش بینانه به این وضعیت اینطوری نگاه می کنه: (تکنوازی ویالون هفته بعده، و من از خودم راضی نیستم. باید زمان بیشتری رو بهش اختصاص بدم و بهترین عملکردم رو داشته باشم. این تمام کاریه که می تونم انجام بدم، اما حداقل خودم می فهمم که نهایت تلاشم و کردم.) خوش بینی نمی گه که چالش ها و تجریه های بد و منفی وجود ندارن. بلکه اون ها رو به شکل دیگه ای تفسیر می کنه. -تفاوت خیلی زیادی بین خوش بینی کورکورانه و خوش بینی درست وجود داره. خوش بینی کورکورانه ممکنه ازتون انتظار داشته باشه که وقتی برای اولین بار توی عمرتون ویالون می زنید، کل کلاس موسیقی تون شما رو تحسین کنه! این نگاه واقعی نیست، و چنین انتظاراتی منجر به ناامیدی شما می شه. خوش بینی درست، وضعیت فعلی شما رو در نظر می گیره و بهتون اجازه می ده که خودتون رو برای مواجه شدن باهاش آماده کنید. یه دیدگاه خوش بینانه درست، ازتون ممکنه ازتون انتظار داشته باشه که چندین سال سخت کار کنید و حتی بعد ازونم ممکنه مورد تحسین کلاس موسیقی تون قرار نگیرید، ولی حداقل تمام تلاشتون برای رسیدن به هدفتون رو انجام دادید.

یاد بگیرید که تجربه های منفی رو بازسازی کنید.

۸-یاد بگیرید که تجربه های منفی رو بازسازی کنید.

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که مردم مرتکب می شن اینه که سعی می کنن تجربه های منفی رو حذف کنن یا بهشون فکر نکنن. این کار به خاطر اینه که اون ها ضربه خوردن. گرچه، تلاش برای سرکوب و یا حذف این تجریه ها واقعا به توانایی تون برای مواجهه با اون ها آسیب می زنه. در عوض، به این فکر کنید که چطور می تونید این تجربه ها رو بازسازی کنید. می تونید ازشون چیزی یاد بگیرید؟ می تونید بهشون از یه زاویه دیگه نگاه کنید؟

-مثلاً، یه مخترعی به اسم میشکین اینگاوله در سال ۲۰۱۲ توی برنامه TED، داستان کشف خودش راجع به تکنولوژی ای برای حفظ جان زنان باردار در مناطق روستایی هند رو شرح داد. اون گفت که ۳۲ بار اول، دستگاهش کار نکرد. اون می تونست هر بار خودش رو شکست خورده فرض کنه و تسلیم بشه. ولی اون هر بار سعی کرد از تجریه شکستش چیزهایی یاد بگیره و حالا اختراع اون باعث شده که احتمال مرگ زنان باردار در مناطق روستایی هند ۵۰% کم بشه. -به عنوان یه مثال دیگه می شه به دکتر ویکتور فرانکل اشاره کرد که توی اردوگاه کار اجباری نازی ها زندانی بود. با این که اون با یکی از بدترین فجایع بشریت روبرو شده بود، ولی وضعیت خودش رو اینطور تفسیر کرد که (هر چیزی رو می شه از آدم گرفت، به جز یک چیز: گذشته از آزادی های بشریت – انتخاب نوع نگرش توی هر شرایطی و انتخاب مسیر رو نمی شه از آدم گرفت.) -به جای این که به خودتون اجازه بدید به سرعت به یه چالش یا تجربه منفی واکنش منفی نشون بدید، یه قدم به عقب برگردید و وضعیتتون رو مورد بررسی قرار بدید. واقعا چه مشکلی پیش اومد؟ واقعا چه چیزی در خطره؟ از این موقعیت چطوری می تونید کمک بگیرید که دفعه بعد یه جور دیگه رفتار کنید؟ این تجربه چطوری می تونه شما رو مهربون تر، بخشنده تر، عاقل تر و قوی تر کنه؟ به جای این که ناخودآگاه به تجربه تون با یه دید منفی نگاه کنید، زمانی رو بذارید تا درباره اش فکر کنید، این کار کمکتون می کنه تا این بار بتونید بهتر تفسیرش کنید. از بدنتون استفاده کنید.

۹-از بدنتون استفاده کنید.

بدن و ذهن شما شدیداً به هم متصلن. اگه برای حس مثبت داشتن تقلا می کنید می تونه به این خاطر باشه که بدنتون برخلاف این موضوع عمل می کنه. روانشناسی به نام امی کادی نشون داده که ژست شما می تونه حتی روی هورمون های استرس در بدنتون هم اثر بذاره. سعی کنید صاف بایستید. شونه هاتون رو عقب بگیرید و سینه تون رو جلو بدید. نگاهتون رو به جلو بدوزید. این ژست (ژست قدرت) نام داره و واقعا می تونه کمکتون کنه که احساس مثبت اندیشی و اعتمادبنفس بیشتری داشته باشید.

-لبخند بزنید. تحقیقات نشون می ده که وقتی لبخند می زنید – چه احساس خوشحالی کنید و چه نکنید – مغزتون روحیه تون رو بهتر می کنه. این کار در عمل هم جواب می ده چون وقتی لبخند می زنید عضله های دور چشم و دور دهنتون فعال می شه. گزارش شده که مردمی که طی پروسه های درمانی دردناکشون لبخند می زنن نسبت به کسایی که لبخند نمی زنن درد کمتری رو حس می کنن. -طوری لباس بپوشید که شما رو توصیف کنه. چیزی که می پوشید روی احساستون تاثیر میذاره. مطالعه ای نشون می ده که مردمی که طی انجام یه آزمایش ساده علمی در آزمایشگاه روپوش مخصوص رو پوشیدن بهتر از کسایی که روپوش نپوشیدن عمل کردن و نتیجه گرفتن – در حالی که این روپوش تنها تفاوت این دو گروه بود! لباس هایی رو پیدا کنید که با پوشیدنشون حس بهتری نسبت به خودتون پیدا کنید و اون ها رو بپوشید، مهم نیست که بقیه چه نظری دارن. زیاد وسواس سایز لباس رو نداشته باشید. سایز لباس ها کاملاً من درآوردیه و لباسی که توی یه فروشگاه سایزش ۴ هستش ممکنه توی یه فروشگاه دیگه سایز ۱۲ داشته باشه. یادتون باشه اعداد رندوم ارزش شما رو تعیین نمی کنن! ورزش کنید.

۱۰-ورزش کنید.

وقتی ورزش می کنید، بدنتون اندروفین آزاد می کنه که ماده ای شیمیاییه که باعث می شه حس خوبی بهتون دست بده. ورزش کمک می کنه که با اضطراب و افسردگی مبارزه کنید. مطالعات نشون داده که ورزش منظم و معتدل حس آرامش و خوشیتون رو افزایش می ده.

-هر روز حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی ملایم داشته باشید. -لازم نیست برای بهره مندی از تاثیرات ورزش حتماً یه بدنساز باشید. حتی ورزش های ملایمی مثل پیاده روی، شنا و یا باغبانی هم می تونه بهتون حس مثبتی بده. -ورزش هایی که شامل مدیتیشن می شن، مثل یوگا، می تونن کمکتون کنن که مثبت تر باشید و سلامتی تون رو هم افزایش می دن.

از درون، زندگی ایجاد کنید.

۱۱-از درون، زندگی ایجاد کنید.

اگر موفقیت بیشتری می خواید روی تمام چیزهایی که در حال حاضر درش موفق هستید تمرکز کنید. اگر عشق بیشتری می خواید روی تمام مردمی که در حال حاضر بهتون اهمیت می دن تمرکز کنید و عشق بیشتری به دیگران بدید. اگر می خواید سالم تر باشید، روی سلامتتون تمرکز کنید و غیره.

نگران چیزای کوچیک نباشید.

۱۲-نگران چیزای کوچیک نباشید.

هر کسی توی زندگی با مسائلی روبرو می شه که به نظر مهم می رسه ولی اگر برگردیم و از یه زاویه دیگه بهش نگاه کنیم واقعاً زیاد مهم به نظر نمی رسه. تحقیقات نشون داده که این چیزای کوچیک که ممکنه شما رو سرخورده کنن در اصل نمی تونن شما را ناراحت کنن. در حقیقت، تمرکز روی مسائل، اغلب راهی برای جبران نیازهایی هست که برآورده نشدن. براساس تحقیقات، ما برای شکوفایی در زندگی نیاز به ۵ چیز داریم:

-احساسات مثبت -اشتغال (درگیر شدن با چیزی) -ارتباط با دیگران -هدف -هنر و فضیلت -یادتون باشه که شما می تونید چیزی که براتون معنی میده رو تعریف کنید! با چیزی که دیگران اون رو به عنوان هدف و فضیلت می شناسن خودتون رو گیج نکنید. اگه شما اهداف شخصی خودتون رو برای چی کار کردن و چطور رفتار کردن پیدا نکنید، حس خوبی نخواهید داشت. اشیاء مادی، شهرت و پول واقعاً نمی تونه شما رو خوشحال کنه.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

  • تعبیر خواب هدیه گرفتن انگشتر

    تعبیر خواب هدیه گرفتن انگشتر ، از مرده و مرد غریبه در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه...

  • تعبیر خواب خرمالو برای زن حامله

    تعبیر خواب خرمالو برای زن حامله ، معنی دیدن خرمالو برای زن باردار چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب گاو سیاه و سفید

    تعبیر خواب گاو سیاه و سفید ، معنی دیدن گاو سیاه و سفید در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب قبر بزرگان

    تعبیر خواب قبر بزرگان ، و دیدن اسم خود روی سنگ قبر و خراب شدن قبر مرده همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب پسته تازه با پوست

    تعبیر خواب پسته تازه با پوست ، معنی دیدن فندق و پسته در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب عسل و کندو

    تعبیر خواب عسل و کندو ، معنی دیدن عسل و کندو و موم در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب ادرار خونی

    تعبیر خواب ادرار خونی ، دیدن ادرار خونی در خواب چه معنایی دارد همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب دیدن بره سفید

    تعبیر خواب دیدن بره سفید ، دیدن و داشتن بره سفید در خواب چه معنایی دارد همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب کوتاه کردن موی ابرو

    تعبیر خواب کوتاه کردن موی ابرو ، برداشتن دیگران و مداد کشیدن و تاتو ابرو همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت...

  • تعبیر خواب پرتقال دادن به مرده

    تعبیر خواب پرتقال دادن به مرده ، و درخت پرتقال حضرت یوسف برای زن باردار همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب عسل و کندوی عسل

    تعبیر خواب عسل و کندوی عسل ، بزرگ و با موم در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب گیلاس خریدن

    تعبیر خواب گیلاس خریدن ، معنی خرید و فروش گیلاس در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب درخت کاج

    تعبیر خواب درخت کاج ، ابن سیرین و امام صادق قطع شده و دیدن میوه ی کاج همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب سنگ قبر خودم

    تعبیر خواب سنگ قبر خودم ، دیدن اسم خود روی سنگ قبر و سنگ قبر آدم زنده همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...

  • تعبیر خواب ادرار از نظر امام صادق

    تعبیر خواب ادرار از نظر امام صادق ، ادرار کردن مرده و بچه وی آدم و خون جای ادرار همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب...

  • تعبیر خواب کشتن گاو

    تعبیر خواب کشتن گاو ، و سر بریدن گاو در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه شما سروران...

  • تعبیر خواب پرتقال دادن به دیگران

    تعبیر خواب پرتقال دادن به دیگران ، و گرفتن از مرده در خواب چه معنایی دارد همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت...

  • تعبیر خواب خوردن میوه خرمالو

    تعبیر خواب خوردن میوه خرمالو ، معنی خوردن خرمالو در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه...

  • تعبیر خواب موز و سیب

    تعبیر خواب موز و سیب ، دیدن سبد پر از سیب و موز در خواب چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه شما...

  • تعبیر خواب بره سیاه کوچک

    تعبیر خواب بره سیاه کوچک ، معنی دیدن کهره کوچک در خواب ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد...

  • تعبیر خواب دالان

    تعبیر خواب دالان ، معنی دیدن دالان در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است مورد توجه شما...

  • تعبیر خواب هدیه گرفتن قاب عکس

    تعبیر خواب هدیه گرفتن قاب عکس ، معنی دیدن هدیه گرفتن قاب عکس در خواب همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت...

  • تعبیر خواب نامه دادگاه

    تعبیر خواب نامه دادگاه ، معنی دیدن نامه دادگاه در خواب های ما چیست همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم تعبیر خواب سایت است...